AOV (Average Order Value) er et viktig tall for e-handelsbedrifter fordi det måler det gjennomsnittlige beløpet som kundene bruker på en enkelt transaksjon. Det er en viktig KPI (Key Performance Indicator) som lar organisasjoner bedre forstå forbrukernes forbruksvaner, identifisere områder for utvikling og optimalisere salgsstrategien. Den gjennomsnittlige ordreverdien beregnes ved å dele den totale forretningsinntekten på antall individuelle bestillinger. Hvis en butikk for eksempel selger €10 000 og mottar 100 bestillinger i løpet av én måned, vil AOV-en være: AOV = €10 000 / 100 = €100
Italiensk e-handel genererte 90,6 milliarder euro i omsetninger i 2025, en økning på 6 % år-til-år, ifølge den nye rapporten Ecommerce in Italy 2026 fra Casaleggio Associati. Studien, basert på analyse av mer enn 16 000 netthandelsnettsteder og intervjuer med over 145 bransjefolk, viser et marked som fortsatt vokser, men i et langsommere og mer […]
I fjor høst dekket vi hvordan nordiske forbrukere i økende grad vendte seg til grenseoverskridende handel, med kinesiske markedsplasser som Temu som fikk økt fart i regionen. Den nye vårutgaven 2026 av PostNords e-handelsrapport viser at netthandel fortsatt er svært aktiv i Sverige, Danmark, Finland og Norge, mens forbrukeratferd gradvis blir mer bevisst og prisbevisst.
GPeC SUMMIT returnerer til Bucuresti 26. mai 2026, og forventer mer enn 800 C-nivå deltakere fra e-handel og digital markedsføring. Arrangementet kombinerer en konferanse, messe og nettverksbygging på høyt nivå i ett lokale. Etter fjorårets jubileumsutgave, da arrangementet markerte sitt 20-årsjubileum, fortsetter det å bygge videre på sin posisjon som et viktig møtested for regionen.